donderdag, maart 09, 2006

Deel 4: De lichtjes

Nu de lichtschakeling af is, ben ik op zoek gegaan naar iets om die afschuwelijke led's te camoufleren. Na een speurtocht van enkele dagen in de plaatselijke winkels en op e-bay, heb ik dan toch maar besloten om zelf lantaarntjes te gaan maken.









Uit een dun koperplaatje heb ik de zijkanten gesneden. Uit een iets dikkere koperplaat, die al voorzien was van gaatjes, de onder en de bovenkant.










De plaatjes heb ik aan elkaar gesoldeerd en wat versiert met tin. De led zelf heb ik aangesloten via een dun draadje van een oude koptelefoon en omwikkeld met wat transparant vliegerpapier.









Het resultaat mag er zijn... Zes ambachtelijke lantaarntjes die prachtig zullen passen in het decor. Daar ik eerst de binnekant van de grotten moet maken en alle bedrading in het frame verstoppen, heb ik nog geen foto van de lichtjes in de grotten zelf.

Geen opmerkingen: